Mindfulness & Yin-jooga -päivä

elina-mikkonen-yin-jooga-helsinki-mindfulness-erja-lahdenperaKaipaatko lempeää pysähtymistä, itsesi arvostamista sekä helppoja, levollisuutta ja joustavuutta lisääviä harjoituksia?

Tervetuloa lauantaina 16.1. klo 10-17 Hämeenkyrön Herttualaan, Elinan tunnelmalliseen saliin mindfulnessin ja yin-joogan pariin.

Etenkin Tampereen suunnalta on autolla helppo ajella maaseudun rauhaan.

Ylellisen päivän Early Bird hinta on 85 € (sis. alv 10 %) 16.12. asti, tämän jälkeen liput 95 €.

Kummankin täysipainoisen osion kesto 3h, välissä tunnin ruokatauko. Käymme Frantsilan Kehäkukassa taikka noudamme lounaan sieltä. Tarjolla on myös yrttiteetä ja pientä naposteltavaa.

Mindfulness

Aluksi lyhyesti tietoa siitä mitä mindfulness on ja miten se vaikuttaa. Sen jälkeen hankimme omakohtaista kokemusta erilaisista meditaatioista.

Ohjaaja Erja Lahdenperän erityistaito on ohjata niin, että myös ensikertalaisille meditoijille syntyy onnistumisen kokemuksia.

KUINKA MEDITOIDA

Ajatuksia ja tunteita tulee ja menee myös meditaatioiden aikana. Opit olemaan takertumatta niihin. Koko mindfulness-menetelmän nerokkuus on siinä, että toivomamme muutos kehossa ja aivoissa tapahtuu aivan itsekseen harjoitusten myötä. Meidän ei tarvitse lainkaan taistella ajatusten tai tunteidemme kanssa.

Usein ihmiset kertovat, että lyhyenkin mietiskelyn (4-5 min) jälkeen hankalat asiat eivät enää näyttäydykään samanlaisilta: ”Hei, minähän voin tehdä tuon ja tämän, eikä minun tarvitse odottaa ketään muuta niin kuin aluksi luulin.” ”Täähän onkin pelkkää tekemistä, ei tässä mitään ongelmaa ole.”

VAIKUTTAA SEKÄ VÄLITTÖMÄSTI ETTÄ PITKÄVAIKUTTEISESTI

Mindfulness-harjoitukset vaikuttavat välittömästi hermostoon ja auttavat sinua siirtymään palauttavaan moodiin aktivoimalla parasympaattisen hermoston. Päivittäin tehty meditaatio alkaa muokata aivoja pysyvästi n. viidennen viikon kohdalla.

PIENET SUURET HARJOITUKSET

Teemme mindfulnessin perusmeditaatiot istuma-, keho- ja liikemeditaatiot, yhteensä 5-6 erilaista. Löydät mm. kehostasi levollisen ankkuripaikan, kohdan, jossa hengitystä on helppo havainnoida. Voit palata siihen aina kun kaipaat taukoa tai lepoa.

OLOTILASI MUUTTUU

Yhteys kehoon vahvistuu ja ajatusten ruuhka päässä helpottuu. Saatat huomata, että elämässäsi asiat ovat ennemminkinn hyvin kuin huonosti.

Koulutus sopii sekä ensikertalaisille ja että kokeneemmille. Se syventää myös läsnäoloa yin-joogassa.

Yin jooga

Ei kannata säikähtää tunnin pituutta, sillä aika menee todella nopeasti ja yin jooga on hyvin rauhallinen ja kaikille, myös jäykille kehoille, sopiva joogan laji. Jokainen kuuntelee omaa kehoaan ja tekee itsensä näköisen harjoituksen, keskittyen hengitykseen.

Osassa asanoita haemme sidekudoksiin avausta viipymällä asanassa useampia minuutteja, osassa taas haemme avausta pienellä pumppaavalla liikkeellä. Yinissä viivymme asanoissa pidempiä aikoja, näin avaamme sidekudoksia ja niiden ketjuja. Yin rauhoittaa hermostoa, avaa energiatukoksia ja opettaa meitä olemaan läsnä juuri tässä hetkessä. Se opettaa myös kärsivällisyyttä ja lempeyttä itseämme kohtaan.

TALVI

Kiinalaisen lääketieteen mukaan talvi on vesi-elementin, munuaisten, lisämunuaisten ja virtsarakon aikaa. Munuaisia pidetään kaiken energian eli Qi:n lähteenä ja niiden ajatellaan varastoivan tätä energiaa, jota keho käyttää esim. flunssan iskiessä. Sanotaan, että ihminen on kunnossa kun munuaiset ovat kunnossa, joten erityisesti talvella on hyvä pitää huolta munuaisista ja varastoida Qi:tä.

Teemme talveen sopivan harjoitussarjan, jossa käännymme sisäänpäin kuuntelemaan sisäistä viisauttamme.

MUKAAN

Mukavat, lämpöiset vaatteet, villasukat, juomapullo, viltti, joogamatto ja joogablokit/tiilet (kahvipaketti ajaa samaa asiaa). Paikan päällä muutama lainamatto ja -blokki.

ILMOITTAUTUMINEN JA MAKSAMINEN

Paikan voit lunastaa täältä: https://keijunpuoti.fi/product/228/mindfulness–yin–paiva tai ilmoittaudu mukaan sähköpostilla osoitteeseen elina.keiju@gmail.com 2.1. mennessä. Mukaan mahtuu ensimmäiset 9 ilmoittautunutta.

Voit ilmoittautua myös mahdollisille peruutuspaikoille.

PERUUTUSEHDOT

Viimeistään 2 viikkoa ennen tehty peruutus on maksuton.
Alle 2 viikkoa ennen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 %.
Alle viikkoa ennen tehdystä veloitamme 100 %. Paikan voit toki myydä ystävälle.

Huom. jos tapahtuma perutaan vallitsevan tilanteen vuoksi tai joudut siitä syystä perumaan tulosi, koko summa palautetaan.

Kysy ihmeessä jos jokin asia askarruttaa.

AIKA

Lauantai 16.1.2021 klo 10-17

PAIKKA

Herttula, Hämeenkyrö. Tarkan osoitteen saat ilmoittautuessasi.

HINTA

Early Bird hinta on 85 € (sis. alv 10 %) 16.12. asti, tämän jälkeen liput 95 €.

Tervetuloa!

Terveisin Erja ja Elina

Erja Lahdenperä on kokenut mindfulness-ohjaaja CFM®, Rakentavan vuorovaikutuksen ohjaaja® ja elämäntaitojen valmentaja®. 

Elina Mikkonen on 200h ja Yin Yoga in Asia (50h) joogaopettaja, energiahoitaja, fytoterapiaopiskelija.

 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail