Mindfulness tiedollisesti

Mindfulness tutkimusten valossa

Nopeasti muuttuva työympäristö, monitasoiset projektit ja digitalisaatio ovat tuoneet arkeemme paljon uudenlaisia haasteita, joiden ratkaisemiseen mindfulness antaa työkaluja.

Luento sopii silloin kun mindfulnessia haluaa lähestyä tiedon kautta. Mindfulnessin varsinainen vaikutus syntyy sitten itse harjoittelusta. Mindfulnessia voi verrata kuntoiluun siten, että kunnon kohottamisessa tieto auttaa lähtemään liikkeelle vaikka vasta itse harjoittaminen tuottaa haluttuja tuloksia.

Luennoilla käsitellään mindfulness-harjoituksen tieteellisesti todistettuja hyötyjä sekä mindfulnessin vaikutusta aivoihin. Luentoihin sisältyy myös esimerkkejä mindfulness-harjoituksista. Niidenkin avulla voi kokea miltä tuntuu kun omien aivojen sähkökäyrä muuttuu levollisemmaksi.

Optimaalinen flow-kokemus ja meditaatio

Mitä flow on?

Miten meditoiminen edistää selkeää ajattelua, päätöksentekoa ja nautinnollista huippusuoritusta: flow-kokemusta?

Luennoitsija: Mindfulness-ohjaaja CFM® Erja Lahdenperä

Kesto: 60-90 min

Hinta: 500 € + alv (24%) max 25 henkilöä

 

Kuinka mieli toimii – mindfulness ja aivot

Helsinki Mindfulness, Kuinka mieli toimii - mindfulness ja aivot luento, Erja Lahdenperä

Mieli on kehossa tapahtuva yhteyksiä luova ja yhteyksiin perustuva prosessi. Se mihin kohdistamme huomiomme ja miten suuntaamme energiamme hermoverkostossamme vaikuttaa välittömästi aivojen toimintaan ja niiden rakenteeseen.

Miten mindfulnessin harjoittaminen vaikuttaa aivoihimme lyhyellä ja pitkällä aikavälillä?

Luennoitsija: Mindfulness-ohjaaja CFM® Erja Lahdenperä

Kesto: 60-90 min

Hinta: 500 € + alv (24%) max 25 henkilöä

 

Kehosta avaraan tietoisuuteen

Helsinki Mindfulness, Kehosta avaraan tietoisuuteen -luento, Erja Lahdenperä

8 asiaa, jotka mindfulnessissa ovat toisin

Mindfulness-harjoitusten sivutuotteena harjoittajasta tulee kärsivällisempi, tuoreus ja ilo palavat elämään, arkeen avautuu uudenlaisia mahdollisuuksia, kykenee ottamaan tilanteet juuri sellaisina kuin ne ovat, löytää luottamusta itseensä, kykenee keskittymään häiriöistä huolimatta ja saattamaan asioita päätökseen.

Harjoittelemme ei-suorittavalla tavalla. Sen sivutuotteena aivomme vähitellen muokkaantuvat pysyvästi paineita kestävämpään suuntaan. Parasta on, että se tapahtuu aivan itsestään. Tutkimusten mukaan päivittäinen harjoitus alkaa tuottaa pysyviä muutoksia aivoihin n. 5.ssä viikossa.

Luennoitsija: Mindfulness-ohjaaja CFM® Erja Lahdenperä

Kesto: 60-90 min

Hinta: 500 € + alv (24%) max 25 henkilöä