Mindfulness 8 viikon MBSR & MBCT -kurssi

8-viikon-mindfulness-MBSR-MBCT-helsinki-mindfulness-erja-lahdenpera-pngTiistai-iltana 7.4.2020 alkaa uudenlainen Mindfulness 8 viikon MBSR & MBCT -kurssi Helsingissä, uudessa Hietalahden tilassamme.

UUTTA!

Lisäsin MBSR-kurssiin tutkittua tietoa siitä kuinka mielemme toimii. Jotta ymmärtäisimme miksi mielemme kiertyy niin helposti kielteisyyteen, etenkin silloin kun olemme väsyneitä tai haasteellisessa tilanteessa. Tämä taipumus ei olekaan henkilökohtainen ominaisuutemme vaan evoluution meihin rakentama.

Opittuamme tunnistamaan taipumuksen voimme mindfulness-työkaluilla vaikuttaa siihen. Työkalut toimivat koska ja missä tahansa: kassajonossa, haasteellisessa tilanteessa, siirtymissä tilanteesta toiseen.

Jotta kokisimme myös elävämme, emme ainoastaan suorittavamme.

Tilaa esihaastattelu erja.lahdenpera@helsinkimindfulness.fi

VAIKUTUKSET

Mindfulness-harjoittelu rauhoittaa hermostoa, helpottaa keskittymistä ja päätöksentekoa, syventää yöunta ja parantaa ihmissuhteita. Huomaat vaikutuksen töissä ja kotona.

Tällä kurssilla otamme haltuun koko mindfulnessin harjoituskirjon: kehosta avaraan tietoisuuteen, hengityksestä kommunikaatioon.

8 viikon harjoittaminen, huolellinen ohjaus sekä ryhmän lämmin tuki vakiinnuttavat harjoittamisen osaksi arkeamme. Saamme työkaluja vaikeisiin tilanteisiin.

  • aivojen kapasiteetti paranee
  • keho ja uni rauhoittuvat
  • mieliala kohoaa
  • toimimme viisaammin
AIKA

8 +1 kertaa, tapaaminen kerran viikossa tiistaisin 7.4.-26.5.2020 klo 17.30-20.00. Kurssiin sisältyvä retriittipäivä on lauantaina 9.5.2020 klo 9.30-16.30.

Uutta! Toteutan MBSR (Mindfulness-based Stress Reduction) & MBCT (Mindfulness-based Cognitive Therapy) kurssin nyt ensimmäistä kertaa. Täysimittaisia 8 viikon mindfulness-kursseja kokonaisine retriittipäivineen järjestetään harvoin, joten tartu tähän tilaisuuteen.

PAIKKA
Hietalahdessa, omassa viihtyisässä salissamme Bulevardi 31/Lönnrotinkatu 34.
Joogamatto, viltti, meditaatioistuin ja tyyny odottavat siellä sinua.
 
HINTA

Early Bird-hinta 446 € kun tilaat haastattelun viimeistään 14.3.2020. 

15.3. alkaen hinta on 496 € sis. alv 24 %. Voit maksaa kurssin myös kahdessa erässä.

Hinta sisältää kurssin, äänitteen, retriittipäivän ja ohjaajan tuen.

HUOM! Kurssille pääseminen edellyttää ennakkohaastatteluun vastaamista. Tilaa haastattelu. Vasta palautettu esihaastattelu on sitova ilmoittautuminen.

TÄYSTAKUU

Laaja kokemukseni kurssin tehosta on niin vankka, että voin antaa sinulle 100 % takuun harjoitusten toimivuudesta. Osallistu kurssille, tee harjoitukset ohjeiden mukaisesti ja jos et siitä huolimatta koe luvattua vaikutusta, saat rahasi 100 % takaisin.

OHJAAJA

Levollinen, ammattitaitoinen ja kokenut mindfulness-ohjaaja CFM® Erja Lahdenperä.

”Olen ohjannut kurssin jo n. 35 kertaa. Siksi tiedän, että se todella toimii.

Harjoitus auttaa monenlaisissa oireissa kuten unettomuudessa, paniikkihäiriöissä ja keskittymisvaikeuksissa. Mielialassa ja työtehossa huomaa harjoittamisen vaikutuksen nopeimmin. Onnellista on, että hankalatkin tilanteet alkavat olla tilanteita, joissa riittää, että tekee sen, mikä sillä hetkellä on mahdollista.”

PALAUTTEITA

Syksyllä 2019 päättyneellä MBSR-kurssilla osallistujien antama suositus oli 9,4 (asteikolla 1-10).

Parasta kurssilla:

“Ohjaajan syvällinen kokemus, rauhallinen ja viisas opetus.”

“Kurssi-illan meditaatioharjoitukset Erjan äänen kanssa.”

“Lämminhenkinen, helposti lähestyttävä ohjaaja ja ryhmän tuki.”

ANNA ITSELLESI MAHDOLLISUUS VOIDA PAREMMIN

Tilaa esihaastattelu erja.lahdenpera@helsinkimindfulness.fi

KÄYTÄNNÖSSÄ

Kurssitapaamiset ovat tiistaisin klo 17.30-20.00. Illan jälkeen olotila on levollisen virkistäytynyt. Moni kokee kurssi-illan viikon antoisimmaksi illaksi.

Kurssiin kuuluu myös retriittipäivä lauantaina 9.5.2020 klo 9.30-16.30. Päivän monipuoliset harjoitukset vaikuttavat pitkäkestoisesti kehoon ja mieleen. Päivään sisältyy myös harvinaisempia harjoituksia.

Välipäivinä harjoittelet itsenäisesti. Harjoittamistasi tukee äänite, jolla on 8 erilaista meditaatiota. Lukijana on Erja Lahdenperä.
Harjoittelet itsellesi sopivana ajankohtana 30-45 min/päivä. Pisin yksittäinen harjoitus on n. 25 min. Voit tehdä toisen harjoituksen aamulla ja toisen illalla. Myös päivittäiset matkat saattavat sopia harjoittamiseen.

Etenemme helpommista harjoituksista haastavampiin. Opimme kuinka mielemme toimii, erityisesti tilanteissa, jotka koemme hankaliksi. Tutkimme myös kommunikaatiota.

LEVOLLISUUTTA – TYÖKALUJA – PYSYVÄÄ MUUTOSTA

Harjoittaminen muuttaa olotilamme melkein välittömästi. Päivittäinen harjoitus kehittää aivoja ja hermostoa niin, että huomaamme toimivamme viisaammin, tehokkaammin. Rohkenemme ottaa vastaan myös uusia haasteita.

AIVOT

Säännöllinen harjoittelu tuottaa pysyviä muutoksia aivoihin. Tutkimusten mukaan 5 viikon harjoittelun jälkeen aivoissamme näkyy pysyviä muutoksia.

Välittömät vaikutukset voimme havaita jo harjoituksen aikana. Hermoston rauhoituttua olo on seesteisempi. Suurin osa vaikutuksista on fysiologisia. Harjoitukset vaikuttavat, vaikka emme edes uskoisi menetelmään. Vilpitön harjoittelu riittää.

STRESSI, MASENNUS, AHDISTUS…

Mindulness harjoittelu auttaa mm. ahdistuksissa, paniikkihäiriöissä, sosiaalisissa peloissa ja masennustaipumuksissa. Erityisesti masennus- ja ahdistusmekanismi avautuu tällä kurssilla. Tutkimusten mukaan mindfulness-harjoittelu on vähintään yhtä tehokasta kuin lääkitys. Mindfulnessin sivuvaikutukset ovat vain paljon terveellisempiä.

VARMISTA OMA PAIKKASI

Ryhmä muotoutuu aina kannustavaksi ja jokaisen omaa harjoitusta ja elämää tukevaksi. Sekin on osa läsnäolon ja MBSR & MBCT-menetelmän taikaa.

Moni on kokenut kurssin suorastaan käänteentekeväksi. Osallistuja on saattanut tullessaan kokea itsensä epäonnistuneeksi, taitamattomaksi tai että elämä on jotenkin väärillä jengoilla.

“Tämä oli yksi elämäni tärkeimmistä perioideista. Kiitos.”

Ota yhteyttä ja tilaa esihaastattelu.
erja.lahdenpera@helsinkimindfulness.fi
Tällä kurssilla et jää yksin.

Valoisin terveisin

Erja Lahdenperä

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?
New mail