Mindfulness tuki-ilta: stressin alentaminen ja sisäinen myötätunto

Helsinki Mindfulness tuki-iltaTässä tuki-illassa Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) ja Mindful Self-Compassion (MSC) illat vuorottelevat. Menetelmät täydentävät toisiaan. Mindfulnessin kaksi siipeä: tarkka havainnointi ja myötätuntoinen, hyväksyvä läsnäolo sille mitä on, ovat vahvasti mukana molemmissa illoissa.

 

11.9.-18.12.2018 joka toinen tiistai klo 16.30-18

  • 11.9.  Mindfulness Based Stress Reduction
  • 25.9.  Mindful Self-Compassion, sisäinen myötunto
  • 9.10.  Mindfulness Based Stress Reduction
  • 23.10. Mindful Self-Compassion, sisäinen myötunto
  • 6.11.  Mindfulness Based Stress Reduction
  • 20.11. Mindful Self-Compassion, sisäinen myötunto
  • 4.12. Mindfulness Based Stress Reduction
  • 18.12. Mindful Self-Compassion, sisäinen myötunto

 

KÄYTÄNNÖSSÄ

Harjoittelemme ohjatusti reilun tunnin. Jokainen kerta on ainutkertainen yhdistelmä harjoituksia ja toisinaan mukana on myös runoutta. Harjoitamme myös lyhyesti kokemuksien sanottamista ja kuuntelemista. Sanottaminen on osa tietoiseksi tulemisen prosessista ja voi avata jotain uutta kommunikaatiosta ja läsnäolevasta jakamisesta.


YHDESSÄ HARJOITTAMINEN TUKEE KUTAKIN YKSILÖÄ

Perusryhmä muodostuu kausikortin maksaneista vakituisista kävijöistä. Pääsemme näin muodostamaan kanssaharjoittajien ystävällisen ryhmän, jota buddhalaiset kutsuvat nimellä sangha. Se tarkoittaa niitä ystäviä ja auttajia, jotka ovat samalla polulla.

Yhdessä harjoittaminen luo yhteenkuuluvuutta vaikka emme tietäisi toisistamme kuin etunimen. Saatat myös huomata kuinka kerta kerralta tulee helpommaksi asettautua yhteiseen harjoitukseen olipa olosi ennen saapumista mikä tahansa.

Moni kokee, että keskittyminen ryhmässä on usein helpompaa kuin yksin harjoitellessa. Näyttää siis siltä, että jokaisen oma harjoitus tukee myös toisten meditaatiota.

Sikäli kuin on tilaa, otamme joukkoomme myös yksittäisiin kertoihin osallistujia.

Suositus on, että olet jo hankkinut perustiedot mindfulnessin harjoittamisesta ja kokeillut meditaatiota. Lyhytkin koulutus auttaa.

 

PAIKKA

Lapinlahdentie 1, 00180 Helsinki.
Lapinlahden Lähde, entisen Lapinlahden sairaalan vasen siipi, 2.kerros, heti porrastasanteella VALO-tila.

Illalla kulku talon vasemman siiven ulkopuolelta, Ruoholahden puoleisesta ulko-ovesta.

Pyöräilija HUOM! Älä jätä polkupyörää sisäpihalle, sillä portit menevät kiinni klo 18 jälkeen.

Kävelijälle noin 7 min matka Ruoholahden metroasemalta.


HINTA

Kausimaksu 160 € koko syys/kevätkaudelle, 8 kertaa (20 € / kerta).
Kertamaksu 25 € käteisellä tai tilille etukäteen mikäli ryhmässä on tilaa. Tilitiedot saat ilmoittautuessasi.


HUOM! Ilmoittaudu viimeistään edellisenä päivänä, mieluiten heti alkuviikosta.
erja.lahdenpera@helsinkimindfulness.fi

Tule ajoissa, sillä aloitamme täsmällisesti.

Tule sellaisena kuin olet. Rennot ja lämpimät vaatteet saattavat auttaa, joskin harjoittelu onnistuu myös puku päällä.


OHJAAJA

Mindfulness-ohjaaja CFM® Erja Lahdenperä


TUE HARJOITUSTASI JA ILMOITTAUDU NYT

Pieni ryhmä ja paikat myydään ilmoittautumisjäjestyksessä.

erja.lahdenpera@helsinkimindfulness.fi