Mindfulness tuki-ilta kokeneille meditoijille

Helsinki Mindfulness, tuki-iltaKokeneellakin meditoijalla voi olla haasteellista pitää yllä kiinnostunutta, uteliasta harjoittamista.  Silloin yhdessä harjoittamisen intensiteetti, väljästi ohjattujen harjoitteiden sekä uusien meditaatioden kokeileminen voi virkistää ja inspiroida.

11.9.-18.12.2018 joka toinen tiistai klo 18.30-20

  • 11.9.  klo 18.30-20
  • 25.9.  klo 18.30-20
  • 9.10.  klo 18.30-20
  • 23.10. klo 18.30-20
  • 6.11.  klo 18.30-20
  • 20.11. klo 18.30-20
  • 4.12. klo 18.30-20
  • 18.12. klo 18.30-20

Jokainen ilta on erilainen yhdistelmä perusharjoituksia. Useimmiten mukana on myös jokin uudenlainen harjoitus. Myös runoja saattaa olla mukana.

Ohjauksessa on enemmän taukoja ja väljyyttä ja siksi se sopii erityisen hyvin kokeneemmille meditoijille. Esimerkiksi istumameditaation ohjaamisessa pidän pidempiä taukoja sanoitusten välissä enkä ohjaa kovin tarkasti kuinka seurata hengitystä.

 

Kokeneisuuttasi voit testata seuraavilla kysymyksillä

  • Mitä teet kun sinulle sanotaan vie huomio hengitykseesi? Löytyykö huomiolle kohta kehossa, josta käsin tarkastella hengitystä. Paikka voi vaihdella riippuen päivästä ja mielentilasta. Tärkeintä on, että huomiollesi löytyy luonteva kiinnekohta.
  • Kehomeditaatiossa saatan vain luetella paikkoja joihin huomio siirretään. Pysytkö mukana vai juokseeko mielesi jo edellä?
  • Kykenetkö suhtautumaan kärsivällisesti vaeltavaan mieleesi ja tuomaan sen ystävällisesti takaisin?
  • Kykenetkö olemaan myös epämiellyttävien havaintojen kanssa ja tarvittaessa turvautua hengitykseen, jos epämielyttävyys on liian voimakasta?

KÄYTÄNNÖSSÄ

Harjoittelemme aina reilun tunnin. Lopuksi sanotamme lyhyesti kokemuksiamme. (Tämä ei ole pakollista, voit olla myös hiljaa.) Se auttaa meitä ymmärtämään kuinka meidän jokaisen inhimillinen keho-mieli-sydämemme toimii.

 

YHDESSÄ HARJOITTAMINEN TUKEE KUTAKIN YKSILÖÄ

Perusryhmä muodostuu kausikortin maksaneista vakituisista kävijöistä. Muodostamme näin kanssaharjoittajien ystävällisen ryhmän, jota buddhalaiset kutsuvat nimellä sangha. Se tarkoittaa sellaisia ystäviä ja auttajia, jotka ovat samalla polulla. Yhdessä harjoittaminen näyttää luovan yhteenkuuluvuutta vaikka emme tietäisi toisistamme kuin etunimen.

Moni kokee, että keskittyminen ryhmässä on helpompaa kuin yksin harjoitellessa. Näyttää siis siltä, että jokaisen oma harjoitus tukee myös toisten meditaatiota.

Tämä ryhmän runko muodostuu kauteen sitoutuneista kävijöistä. Vain poikkeutapauksissa, sikäli kuin ryhmässä on tilaa, voimme ottaa kertakävijöitä.

Suositus on, että olet jo hankkinut perustiedot mindfulnessin harjoittamisesta ja harjoittanut mindfulnessin perusmeditaatioita: keho-, istuma ja liikemeditaatioita. Lyhytkin koulutus auttaa.

 

PAIKKA

Lapinlahdentie 1, 00180 Helsinki.
Lapinlahden Lähde, entisen Lapinlahden sairaalan vasen siipi, 2.kerros, heti porrastasanteella VALO-tila.

Illalla kulku talon vasemman siiven ulkopuolelta, Ruoholahden puoleisesta ulko-ovesta.

Pyöräilija HUOM! Älä jätä polkupyörää sisäpihalle, sillä portit menevät kiinni klo 18 jälkeen.

Kävelijälle noin 7 min matka Ruoholahden metroasemalta.

 

KAUSIMAKSU

Kausimaksu 160 € koko syys/kevätkaudelle, 8 kertaa (20 € / kerta).
Kertamaksu 25 € käteisellä tai tilille etukäteen mikäli ryhmässä on tilaa. Tilitiedot saat ilmoittautuessasi.

 

Tule sellaisena kuin olet

Tule ajoissa, sillä aloitamme täsmällisesti.

Rennot ja lämpimät vaatteet saattavat auttaa, joskin harjoittelu onnistuu myös puku päällä.

 

OHJAAJA

Mindfulness-ohjaaja CFM® Erja Lahdenperä

 

ILMOITTAUDU

erja.lahdenpera@helsinkimindfulness.fi

Paikat pienessä ryhmässä myydään ilmoittautumisjärjestyksessä.