Mindfulness tuki-ilta 2, TÄYNNÄ

Mindfulness tuki-ilta 2, Helsinki MindfulnessMindfulness tuki-ilta 2 syventää harjoitustamme. Harjoittelemme ottamaan paikkamme yhä tukevammin omassa elämässämme. Tunnistamme onko sydämemme mukana siinä mitä teemme ja miten ottaa vastaan elämän luonnolliset kipeydet rakastavasti, tilaa tehden.

Yhdessä harjoittaminen tukee jokaisen omaa harjoitusta. Se myös auttaa meitä tunnistamaan, että meillä jokaisella on omanlainen haasteemme. 

 

Mindfulness tuki-ilta 2 joka toinen tiistai 11.9.-18.12.2018 klo 18.30-20

  • 11.9.  klo 18.30-20
  • 25.9.  klo 18.30-20
  • 9.10.  klo 18.30-20
  • 23.10. klo 18.30-20
  • 6.11.  klo 18.30-20
  • 20.11. klo 18.30-20
  • 4.12. klo 18.30-20
  • 18.12. klo 18.30-20

Jokainen ilta on erilainen yhdistelmä perus- ja uusia harjoituksia. Ohjauksen innoittajana on Jack Kornfieldin kirja  Sydämen ohjaama tie – Kuinka selvitä henkisen elämän harhoista ja hurmoksista, Viisas elämä. Et tarvitse kirjaa osallistuaksesi vaikka se on ehdottomasti yksi parhaimmista, mindfulnessin taustaa ja harjoituksen syventymistä avaavia kirjoja.

Ohjauksessa on enemmän taukoja ja väljyyttä ja siksi se sopii erityisen hyvin vähän kokeneemmille meditoijille. Esimerkiksi istumameditaation ohjaamisessa pidän pidempiä taukoja sanoitusten välissä enkä ohjaa kovin tarkasti kuinka seurata hengitystä ja kehomeditaatiossa sanon vain esim. vasemman jalan polvi.

 

Kokeneisuuttasi voit testata seuraavilla kysymyksillä

  • Mitä teet kun sinulle sanotaan vie huomio hengitykseesi? Löytyykö huomiolle kohta kehossa, josta käsin tarkastella hengitystä. Paikka voi vaihdella riippuen päivästä ja mielentilasta. Tärkeintä on, että huomiollesi löytyy luonteva kiinnekohta.
  • Kykenetkö suhtautumaan kärsivällisesti vaeltavaan mieleesi ja tuomaan sen ystävällisesti takaisin?
  • Osaatko olla myös epämiellyttävien havaintojen kanssa ja tarvittaessa turvautua hengitykseen, jos epämielyttävyys on liian voimakasta?

MINDFULNESS TUKI-ILTA 2 KÄYTÄNNÖSSÄ

Harjoittelemme aina reilun tunnin. Lyhyt johdanto syventää illan aihetta ja uutta meditaatiota. Lopuksi sanotamme lyhyesti kokemuksiamme. (Tämä ei ole pakollista, voit olla myös hiljaa.) Se auttaa meitä ymmärtämään kuinka meidän jokaisen inhimillinen keho-mieli-sydämemme toimii.

 

YHDESSÄ HARJOITTAMINEN TUKEE KUTAKIN YKSILÖÄ

Perusryhmä muodostuu vakituisista kävijöistä. Muodostamme näin kanssaharjoittajien ystävällisen ryhmän, jota buddhalaiset kutsuvat nimellä sangha. Se tarkoittaa sellaisia ystäviä ja auttajia, jotka ovat samalla polulla. Yhdessä harjoittaminen näyttää luovan yhteenkuuluvuutta vaikka emme tietäisi toisistamme kuin etunimen.

Moni kokee, että keskittyminen ryhmässä on helpompaa kuin yksin harjoitellessa. Näyttää siis vahvasti siltä, että jokaisen oma harjoitus tukee myös toisten meditaatiota.

 

PAIKKA

Lapinlahdentie 1, 00180 Helsinki.
Lapinlahden Lähde, entisen Lapinlahden sairaalan vasen siipi, 2.kerros, heti porrastasanteella VALO-tila.

Illalla kulku talon vasemman siiven ulkopuolelta, Ruoholahden puoleisesta ulko-ovesta.HUOM! Ulko-ovea pidetään pääsääntöisesti tähän aikaan lukittuna. Avaan sen meitä varten ja kun aloitamme klo 18.30 ovi menee lukkoon.

Pyöräilija HUOM! Älä jätä polkupyörää sisäpihalle, sillä portit menevät kiinni klo 18 jälkeen.

Kävelijälle noin 7 min matka Ruoholahden metroasemalta.

 

KAUSIMAKSU

Kausimaksu 160 € koko syys/kevätkaudelle, 8 kertaa (20 € / kerta).

 

Tule sellaisena kuin olet

Tule ajoissa, sillä aloitamme täsmällisesti.

Rennot ja lämpimät vaatteet saattavat auttaa, joskin harjoittelu onnistuu myös puku päällä.

 

OHJAAJA

Mindfulness-ohjaaja CFM® Erja Lahdenperä

 

TUE HARJOITUSTASI JA HANKI PAIKKASI RYHMÄSSÄ

Holvi-verkkokauppa 

Ryhmä on nyt täynnä.

KYSYTTÄVÄÄ?

Ota ihmeessä yhteyttä

erja.lahdenpera@helsinkimindfulness.fi