Mindfulness tuki-ilta 1 – Stressin alentaminen ja sisäinen myötätunto

Mindfulness tuki-ilta 1, Helsinki MIndfulnessTässä mindfulness tuki-ilta 1. Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) ja Mindful Self-Compassion (MSC) illat vuorottelevat. Mindfulnessin kaksi siipeä: tarkka havainnointi ja myötätuntoinen, hyväksyvä läsnäolo sille mitä on, ovat vahvasti mukana molemmissa illoissa.

TUTUSTUMISTARJOUS!

Tiistaina 25.9. pääsette kaverin kanssa molemmat yhdellä ilmoittautumisella ja hinnalla.

Mindfulness tuki-ilta 1 joka toinen tiistai 11.9.-18.12.2018 klo 16.30-18

  • 11.9.  Mindfulness Based Stress Reduction
  • 25.9.  Mindful Self-Compassion, sisäinen myötunto
  • 9.10.  Mindfulness Based Stress Reduction
  • 23.10. Mindful Self-Compassion, sisäinen myötunto
  • 6.11.  Mindfulness Based Stress Reduction
  • 20.11. Mindful Self-Compassion, sisäinen myötunto
  • 4.12. Mindfulness Based Stress Reduction
  • 18.12. Mindful Self-Compassion, sisäinen myötunto
Harvinainen kuin tähti päivätaivaalla on tämä kallisarvoinen ihmiselämä.
Gampopan Vapautuksen jalokiviornamentti

MINDFULNESS TUKI-ILTA 1. KÄYTÄNNÖSSÄ

Harjoittelemme ohjatusti reilun tunnin. Jokainen kerta on ainutkertainen yhdistelmä harjoituksia ja toisinaan mukana on myös runoutta. Harjoitamme myös lyhyesti kokemuksien sanottamista ja kuuntelemista. Sanottaminen on osa tietoiseksi tulemisen prosessista ja voi avata jotain uutta kommunikaatiosta ja läsnäolevasta jakamisesta.


YHDESSÄ HARJOITTAMINEN TUKEE KUTAKIN YKSILÖÄ

Perusryhmä muodostuu kausikortin maksaneista vakituisista kävijöistä. Pääsemme näin muodostamaan kanssaharjoittajien ystävällisen ryhmän, jota buddhalaiset kutsuvat nimellä sangha. Se tarkoittaa niitä ystäviä ja auttajia, jotka ovat samalla polulla.

Yhdessä harjoittaminen luo yhteenkuuluvuutta vaikka emme tietäisi toisistamme kuin etunimen. Saatat myös huomata kuinka kerta kerralta tulee helpommaksi asettautua yhteiseen harjoitukseen olipa olosi ennen saapumista mikä tahansa.

Moni kokee, että keskittyminen ryhmässä on usein helpompaa kuin yksin harjoitellessa. Näyttää siis siltä, että jokaisen oma harjoitus tukee myös toisten meditaatiota.

Sikäli kuin on tilaa, otamme joukkoomme myös yksittäisiin kertoihin osallistujia.

Suositus on, että olet jo hankkinut perustiedot mindfulnessin harjoittamisesta ja kokeillut meditaatiota. Lyhytkin koulutus auttaa.

PAIKKA

Lapinlahdentie 1, 00180 Helsinki.
Lapinlahden Lähde, entisen Lapinlahden sairaalan vasen siipi, 2.kerros, heti porrastasanteella VALO-tila.

Illalla kulku talon vasemman siiven ulkopuolelta, Ruoholahden puoleisesta ulko-ovesta.

Pyöräilija HUOM! Älä jätä polkupyörää sisäpihalle, sillä portit menevät kiinni klo 18 jälkeen.

Kävelijälle noin 7 min matka Ruoholahden metroasemalta.


HINTA

Kausimaksu 160 € koko syys/kevätkaudelle, 8 kertaa (20 € / kerta).
Kertamaksu 25 €

Paikkoja on rajoitetusti.

Holvi-verkkokauppa

Tule sellaisena kuin olet. Huomaathan, että ajoissa tuleminen auttaa sekä ryhmää että sinua löytämään sisäistä levollisuutta. Aloitamme täsmällisesti, jotta ehdimme harjoittaa kiireettä. Rennot ja lämpimät vaatteet saattavat auttaa, joskin harjoittelu onnistuu myös puku päällä.


OHJAAJA

Mindfulness-ohjaaja CFM® Erja Lahdenperä


TUE HARJOITUSTASI JA HANKI PAIKKASI RYHMÄSSÄ

Holvi-verkkokaupassamme

KYSYTTÄVÄÄ?

Ota yhteyttä

erja.lahdenpera@helsinkimindfulness.fi